nik_adams: (star)
nik_adams ([personal profile] nik_adams) wrote2013-02-25 09:07 pm

Танці навколо пам'ятника Леніну

15 лютого 2013 року активісти ВО "Свобода" на чолі з народним депутатом Ігорем Мірошніченком зруйнували пам'ятник В.І. Леніну в центрі міста Охтирка, Сумської області. В селі Жовтневе, Решетилівського району, Полтавської області обезголовили скульптурну групу "Ленін і Крупська", причому Надію Констянтинівну теж не пожаліли. Таким чином "свободівці" розпочали кампанію боротьби з комуністичною ідеологією, яку Олег Тягнибок, пройшовши до Верховної Ради, проголосив першочерговою задачею своєї партії. Сама по собі ідея боротися з комунізмом в країні, де комуністів вже не лишилося навіть серед комуністів особисто мені видається дивакуватою, але бог з ним. В решті решт символи соціалістичної епохи виглядають, м'яко кажучи, недоречно там, де обливаючись кривавим потом будуют капіталізм, як і всі ті вулиці імені щорсів, ворошилових, бонч-бруєвичів, які до даної місцевої не мають ніякого відношення. Не зважаючи на здійснення такої, здавалося б, корисної і благородної місії, "свободівці" від мешканців Охтирки та Жовтневого не дочекалися. Навпаки, невдячне бидло ремствує і погрожує повідривати відновлювачам історичної справедливості найрізноманітніші частини тіла. Маю визнати- цілком обгрунтовано. Справа в тому, що є як мінімум дві вагомі обставини, які пояснюють, чому члени ВО "СВОБОДА" мудаки. Перша: діяльність будь- якої опозиції в будь- якій країні ґрунтується на принципі "чим гірше, тим краще". Тобто, чим гірша ситуація в країні, тим більше у опозиції шансів після наступних виборів перетворитися на владу. В нормальних країнах негатив опозиції врівноважується стараннями влади зробити життя своїх громадян якомога кращим і комфортнішим, щоб, відповідно, залишатися при владі якомога довше. У нашому ж випадку, коли від влади добра не дочекаєшся, ваші перформанси, хлопці, не політика, а знущання. В чому негатив конкретно дій ВО "Свобода" проілюструє друга обставина. Так сталося, що будь-яке конкретно взяте місто, містечко, село, які партійні функціонери розглядають виключно як арену політичної боротьби, для мешканців цих населених пунктів є ДОМІВКОЮ. А для дому що головне? Щоб було чисто, комфортно, затишно. Порожні ж постаненти, зламані пам'ятники, кострубаті надписи чорною фарбою на фасадах будинків не додають ні того, ні іншого. Саме тому не видно захоплення в очах охтирчан і жовтневчан. Це приблизно те ж саме, якщо хтось прийде до вас додому, насере посеред хати і приліпить згори табличку з яким-небудь актуальним гаслом. Як виглядає запропонований "свободівцями" затишок допитливий читач може глянути під катом місто Конотоп, фото різних років радченко Один з братів Радченків ленін бил Тут Леніна зняли ще за першої хвилі декомунізації, постамент чекає достойного кат Іншому Радченку пощастило більше бик теж, здається, Радченко І ні, я не вважаю, що вони дурні і не розуміють, що роблять.

[identity profile] ahromenka.livejournal.com 2013-02-25 03:32 pm (UTC)(link)
Можа крыху не з тэму.
Ведаеце, я дагэтуль не магу зразумець, чаму ў Чарнігаве ёсць помнік Леніну, а помніка Князю Чорнаму - няма.

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-02-25 03:57 pm (UTC)(link)
Хоча пам'ятники це згадка про минуле і його вшанування, але люди їх будують з розрахунком на майбутнє. Наша держава зараз живе сьогоднішнім днем. Звісно, пам'ятник князю Чорному це хороша ідея, так само як, наприклад, на тому постаменті, що на фото можна було б встановити пам'ятник хоча б Квітці- Основ'яненку, дякуючи "Конотопській відьмі" якого про Конотоп чули далеко за межами України. Це і розвиток благоустрою міста, і ріст цікавості до нього в туристичному плані, і наповнення міста глибиною і змістовністю. Але кому це треба?

[identity profile] lesya123.livejournal.com 2013-02-25 07:46 pm (UTC)(link)
хай ламають. це треба комусь зробити. хай то будуть вони.

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-02-25 07:54 pm (UTC)(link)
Разом пам'ятниками вони ламають довіру до націоналізму зокрема і до Західної України вцілому.

[identity profile] lesya123.livejournal.com 2013-02-25 07:56 pm (UTC)(link)
ті пам'ятники як старе ганчір'я по куткам хати - треба викинути і спалити. ото вони і санітарять.

[identity profile] ziemlarob.livejournal.com 2013-02-25 07:47 pm (UTC)(link)
Нельга з вашэцем не згадзіцца. Пабураныя, кінутыя ідалы, хай сабе нават і камуністычныя, не дадаюць шарму ніводнаму месту. Аднак спытаймася самі сябе: Дзе хутчэй людзі пазбавяцца ад гэтых стодаў – там, дзе яны ўжо напалову разбураныя (нават такім барбарскім чынам) ці там (як у Беларусі), дзе ўлада іх па-ранейшаму шануе ды аблізвае.

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-02-25 08:16 pm (UTC)(link)
Справа навіть не в тому, щоб позбутися їх, а в тому, щоб запропонувати на їх місце щось нове. Радянська людина, в першу чергу, була багата не матеріальними благами, а своїми переконаннями. Переконання у них відібрали, а грошей скільки не заробляй- ніколи не здастся, що вже досить. Порожнеча в душі- це ще гірше, ніж якщо там буде якийсь непотріб, але акуратно складений. Зараз в інтернеті багато говорять про теорію розбитих вікон. Якщо коротко, то в ній йдеться про те, що більше смітять там, де вже й так багато сміття. В душах, де є лише сміття, бруд також збирається швидше. Пам'ятники можна руйнувати лише з розрахунку, що встановиш на їх місці інші.

[identity profile] smijana.livejournal.com 2013-02-25 10:45 pm (UTC)(link)
друга спроба (перший коментар пропав :( )

..мені ці обезглавлення і вандалізм чомусь нагадали манеру люмпенів, які так само розправлялися із попередніми пам'ятками "прогнилого царизму".. ідеологічна суть інша, манери і культура - ті самі..

В усьому згодна, особливо з тим що "В душах, де є лише сміття, бруд також збирається швидше. "
І якщо замість (скрізь) пам'ятників Лелніну і іже с німі скрізь поставлять пам'ятники Бендері.. ідоло-ідеологічна суть від того мало зміниться, як би не крамольно це не звучало. Тоді теж казали "царське - то не ваше, а от рабочє-крестьянське - то ж ваше рідне!", і при тому робили в ім'я цього правильно сказаного страшні речі... і культура (внутрішня, глибинна) людей від того не зросла. навіть навпаки.

Я вважаю що замість чужих штампованих ідеологій і постаментів у кожному селі має бути свій, неповторний, місцевими скульпторами придуманий і втілений пам'ятник видатним людям, що народилися на цій землі: так, Квітці-Основ'яненку, Іванові Марчуку, Устиму Кармелюку, Леонтовичу, Стусу, Старицькому, етнографу Сіцинському, Федору Вовку... нема їм числа, нашим талановитим людям з українським серцем, якби кожне село мало такий пам'ятник і бодай тільки одну цю історію одного життя знало - рівень загальної кудьтури зріс би значно більше ніж від повалення старого пам'ятника, який нічого не міняє. Місця в селах повно - нові пам'ятники можна ставити десятками..
Моя улюблена метафора, яку, здається, сама і придумала: з темрявою не воюють і не борються. У неї просто вносять світло.
Edited 2013-02-25 22:47 (UTC)

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-02-26 09:22 am (UTC)(link)
Ваша правда. Біда в тому, що місцеві громади (особливо в селах) занадто бідні, щоб самотужки встановити пам'ятник, центральній владі байдуже, а спонсори більше уваги звертають на будівництво культових споруд, піклуючись про власну душу. Так, методи Свободи і більшовиків зовнішньо близькі, але по суті різняться. Більшовики приходили з розрахунку на вічність і, ламаючи старе, зводили нове. Свободівці ж лише руйнують, а якщо й встановлюють пам'ятник тому ж Бандері, то лише з метою провокації, в такому місці, де гарантовано навколо цього буде галас і бійка. Вони маргінальніші і деструктивніші за більшовиків.

[identity profile] smijana.livejournal.com 2013-02-26 07:09 pm (UTC)(link)
..на жаль, висновок напрошується саме такий..
Але. Але тим і страшніші більшовики, що у них система продуманіша і машина по перемелюванню душ і тіл досконаліша.. деструктивність - це теж страшно, але є більше простору. поки що, принаймні..

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-02-26 07:21 pm (UTC)(link)
Я ж більшовиків не виправдовую:).

[identity profile] smijana.livejournal.com 2013-02-26 07:26 pm (UTC)(link)
:) та я розумію.

[identity profile] wintcor.livejournal.com 2013-02-26 04:46 pm (UTC)(link)
Я бы тоже не хотел, чтобы на главной площади моего города стоял памятник Ленину, а она сама называлась его именем. Но я не пойду его громить. И по законопослушности, и в надежде, что рано или поздно это может измениться, и потому, что к памятникам такого рода давно отношусь индифферентно, как к чему-то, не имеющему отношения к моей жизни. Работая в пяти минутах ходьбы от этого памятника и часто мимо него проходя, даже не припомню, как он выглядит (сидит там вождь или стоит, один или в компании с кем-то).

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-02-26 07:40 pm (UTC)(link)
Вот, кстати, тоже правильное замечание. Я мимо нашего Ленина ходил восемь лет и только когда начался шум вокруг него заметил, что он был создан действительно талантливым скульптором. Как четко он поймал это движение, когда Ильич только поднял руку на замахе, чтобы через мгновенье, в порыве эмоций, махнуть ею, как бы говоря: "А, мать его так...". Если серьезно, то такое отношение к памятнику Ленина я замечал не только у вас или у себя. Взять те же свадебные традиции. После росписи молодожены едут возлагать цветы к памятнику Шевченко, на Мемориал Славы, даже к памятнику воинам- интернационалистам (хоть там никакого памятника нет). Не от избытка внезапно нахлынувших чувств, чтобы пофоткаться, конечно, но тем не менее... Но, не смотря на острый дефицит достопримечательностей в нашем городе, я ни разу не видел, чтобы хоть кто-нибудь подъезжал к Ленину, как- будто и нет его. Страсти явно надуманы.

[identity profile] primardo.livejournal.com 2013-02-27 05:47 am (UTC)(link)
Я присутствовал, когда на Лубянке Феликса снимали, эйфория жеребячья у всех была.
Я не говорю о несостоявшихся политических ожиданиях. Но композиционно, мощная статуя хорошо вписывалась в панораму площади. А теперь все развалилось. Там фонтан раньше был, вроде, хотели возвратить, но в результате - голое место.

А вот с дикими советскими переименованиями я бы в первую очередь боролся.
Надеюсь, в Запорожье больше нет музыкально-драматического театра имени Щорса.
Это ведь додумался же кто-то...

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-02-27 06:55 am (UTC)(link)
Додумался кто-то неглупый. Щорс один из немногих украинских красных командиров. Было важно массово растиражитовать его имя, чтобы и слепому было видно, что советская власть в Украине это не следствие оккупации её российскими большевистскими войсками, а волеизъявление украинского народа. А у вас как с переименованиями? Хотя да, Ильич всё еще на Красной площади.

[identity profile] primardo.livejournal.com 2013-02-28 07:18 am (UTC)(link)
У нас не так уж много легендарных красных командиров. И ваши Щорс и Пархоменко - вполне весомый вклад Украины)
А насчет театра я так предполагаю.
В то время красным командирам очень нравилось после взятия города ввалиться в театр и шугануть "чистую публику" - типа, все граждане, спектакля не будет, власть переменилась. Видимо, это как раз такой театр и был.
Надо Котовского проверить, из фильма помню, любил он такие шутки. Наверняка многие тнатры его именем названы.

[identity profile] svasylchenko.livejournal.com 2013-02-28 08:26 am (UTC)(link)
Ну на мою думку, для економії коштів, треба робити демонтаж не лише пам'ятника, а й постамента. А на їх місці садити квіти чи дерева. Це буде дешевше ніж виготовляти новий пам'ятник. Та і потім за ним треба доглядати, а це знову витрати, які для невеликих населених пунктів зайве. Також зникає запитання а кого увіковічувать? Хоча у містах, якщо дозволяє бюджет, можна було б і щось зваять, я думаю, що пам'ятник "конотопській відьмі" був би популярний не лише серед місцевих жителів.

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-03-03 02:59 pm (UTC)(link)
Все правильно, але аж занадто утопічно. Ідоли супроводжували людину на протязі всієї історії і справа тут не в грошах. Без них, як без милиць.

[identity profile] vivagor.livejournal.com 2013-03-02 01:57 pm (UTC)(link)
Підтримую "Свободу" у її боротьбі з фетишами радянської епохи. Пару примірників Бланка на всю Україну цілком достатньо. Дружина диктатора на постаментах - взагалі ідіотизм. Від ідіотизму і реклами людиноневисницької ідеології потрібно позбавлятися. І якомога скоріше. Не підтримую "Свободу" у половинчастості її дій. Сказали: "А", кажіть і "Б". Тобто, зносити треба активніше, компанію треба розгортати потужнішу, діяти - масово і якісно. Після себе усе прибирати, демонструючи, що реальність краща без людожерів. По можливості треба ставити альтернативні пам'ятники. І, бажано, аполітичні. Щоб не нагнітати ситуацію - у районах масового проживання генетичних рабів - різкі рухи призводять до психічних загострень. А якщо немає програми - не треба і смикатися. Подібні разові акції нагадують клоунаду і демонструють слабкість організаторів. Перша ж думка: вони так само і державу будуватимуть.

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-03-03 03:19 pm (UTC)(link)
Свободівці не державники, вони- політичні камікадзе. Саме в цьому криється причина їх половинчастості. Хай населення країни- генетичні раби (хоч я вже колись говорив, що з цим не зовсім згоден), але це єдиний матеріал, який є під рукою і партія, яка претендує на владу, не може цього не враховувати.

[identity profile] sparrow-hawk.livejournal.com 2013-04-01 09:10 pm (UTC)(link)
з Днем Народження!

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-04-02 04:25 am (UTC)(link)
Дякую, Яструбе!

про пустий постамент

[identity profile] kapshtu4ok.livejournal.com 2013-04-15 08:04 pm (UTC)(link)
Він не зовсім пустий.
Коли я була маленькою,ми з батьками йшли тим парком. От я і питаю:" А куди босий дядя пішов?". Батьки озирнулись-нікого! І ,звісно, запитали:"Який?"
"Ну он його туфлі на камні стоять!!!"

Re: про пустий постамент

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-04-15 08:28 pm (UTC)(link)
Ви були в Конотопі?

Re: про пустий постамент

[identity profile] kapshtu4ok.livejournal.com 2013-04-17 05:10 pm (UTC)(link)
проїздом буваю:-)
А цей парк завжди ассоціювався з кладовищем:густі дерева,стаї каркаючих ворон і могильний камінь в центрі...

Але зараз його трішки розчистили, побудували дитячий майданчик і парк ожив !!!

Re: про пустий постамент

[identity profile] nik-adams.livejournal.com 2013-04-17 06:11 pm (UTC)(link)
Досить влучне зауваження щодо кладовища, саме так він і виглядає. І дитячий майданчик поки що не дуже змінив ситуацію. Та й черевики з постаменту вже кудись зникли:).